کانون سلامتی کانون سلامتی


برای سلامتی چه کار باید کرد و چگونه؟

برای سلامتی چه کار باید کرد و چگونه؟

خلاصه مطلب: فعالیت جسمی راهی برای سلامتی : چه کار باید کرد و چگونه ؟ بیشتر مردم می دانند که فعالیت جسمی بخش مهمی از کنترل دیابت و بهبود سلامتی کلی آن ها می باشد. با این وجود شروع ورزش در ابتدا می تواند کمی مشکل ساز باشد، مخصوصا زمانیکه می خواهیم بدانیم که بهترین فعالیت بدنی...



فعالیت جسمی راهی برای سلامتی : چه کار باید کرد و چگونه ؟

بیشتر مردم می دانند که فعالیت جسمی بخش مهمی از کنترل دیابت و بهبود سلامتی کلی آن ها می باشد. با این وجود شروع ورزش در ابتدا می تواند کمی مشکل ساز باشد، مخصوصا زمانیکه می خواهیم بدانیم که بهترین فعالیت بدنی به چه صورت است. در جدول زیر انواع فعالیت های جسمی را طبقه بندی کرده و در مورد میزان و چگونگی انجام آن ها در زندگی روزمره تان پیشنهادهایی داده است. اگر در حال حاضر ورزش نمی کنید و یا فعالیت تان کم است، با پزشک تان مشورت کنید و ورزش را به صورت منظم آغاز کنید.

علاوه بر جدول بالا همه انواع فعالیت های جسمی باعث کاهش استرس، بهبود سلامت روح و روان و خواب آرام می شود، همچنین هر فردی می تواند از این مزایا بهرمند شود. مخصوصا برای افراد دیابتی فعالیت جسمی منظم، حساسیت بدن آن ها را به انسولین بهبود می بخشد و به تنظیم سطح قند خون کمک می کند.

10 نکته اصلی برای بیش فعال بودن

با تجربه کردن راهکردهای ذیل می توانید فوائد فعالیت جسمی را درک کنید و هدف اصلی مان این است که در طول هفته بیش از دو روز بدون نرمش نباشیم.

10 با احتیاط ورزش کنید : قبل از انجام هر ورزشی با پزشک تان مشورت کنید و به علائم جسمی خود نیز توجه کنید. قبل و بعد و در طول ورزش سنگین قند خون تان را اندازه گیری کنید تا برای درمان سطح قند خون تان آماده شوید.

20 ورزش را تدریجا شروع کنید. مثلا با ورزش ایروبیک و (پیاده روی 5 تا 10 دقیقه در یک زمان). زمان ورزش کردن را در طول زمان افزایش دهید. خبر خوب این است که حداقل 10 دقیقه تحرک در طول جلسات متنوع و کوتاه تر ورزش، احتمالا با جلسات ورزشی طولانی تر با همان شدت مفید خواهد بود. زمان خود را برای هدف یا میزان توصیه شده تنظیم کنید. خبر خوب این است که طول جلسات ورزش های متعدد و کوتاه تر از حداقل 10 دقیقه احتمالا همانند یک جلسه طولانی تر با همان فشردگی مفید می باشد.

30 با ورزش مداوم و آرام به نتیجه بهتری خواهید رسید! هر هفته و یا هر دو هفته در میان در برنامه ورزشی تان تغییری ایجاد کنید، زیرا با این روش باعث می شود که بدن تان بیشتر خودش را به نرمش های جدیدتر تطبیق دهد.

40 نرمش و فعالیت بدنی را در برنامه زندگی خود بگنجانید. تنوعی و تغییری جزئی در برنامه ورزشی تان باعث می شود که به انجام آن بیشتر راغب شوید، همچنین بیشتر روی فعالیت هایی که قبلا انجام می دادید را تمرکز کنید مانند پیاده روی، باغبانی، پیاده روی بعد از نهار یا شام و انجام تمرین های کششی یا قدرتی هنگام تماشا کردن به برنامه تلویزیونی مورد علاقه تان به جای اینکه فقط روی کاناپه بنشینید.

50 از افراد با تجربه و حرفه ای کمک بگیرید. اگر تازه کار هستید در باشگاه ورزشی یا مرکز سرگرمی و تفریحی ثبت نام کنید، زیرا کارکنان این مکان ها می توانند به سوال هایتان در این زمینه پاسخ دهند. همچنین می توانید برای یادگیری از کمک مربی با تجربه جهت آموختن تکیه کنید.

60 از ورزش کردن لذت ببرید! بسختی می توان به ورزشی که برای تان لذت بخش نباشد ادامه دهید. ممکن است یافتن فعالیت مورد علاقه تان وقت گیر باشد، اما ارزش تلاش کردن را دارد.

70 برای فصول مختلف برنامه ریزی کنید. مجموعه ای از فعالیت هایی که مخصوص هر فصل می باشد را داشته باشید بنابراین تغییر آب و هوا در برنامه شما اختلالی ایجاد نخواهد کرد.