کانون سلامتی کانون سلامتی


به چه دلیل شما باید به فیبر علاقمند باشید

به چه دلیل شما باید به فیبر علاقمند باشید

خلاصه مطلب: دریافت روزانه فیبر به مقدار کافی می تواند تاثیر فوق العاده ای بر بدنتان داشته باشد. شما ممکن است از این موضوع بی اطلاع باشید، اما فیبر در رژیم غذایی : به کاهش وزن شما با عدم احساس گرسنگی به مدت طولانی کمک می کند. بدن شما را ” به حالت عادی” نگه می دارد...



دریافت روزانه فیبر به مقدار کافی می تواند تاثیر فوق العاده ای بر بدنتان داشته باشد. شما ممکن است از این موضوع بی اطلاع باشید، اما فیبر در رژیم غذایی :

  1. به کاهش وزن شما با عدم احساس گرسنگی به مدت طولانی کمک می کند.
  2. بدن شما را ” به حالت عادی” نگه می دارد و به جلوگیری از مشکلات گوارشی خاص کمک می کند.
  3. میزان کلسترول در خون شما را کاهش می دهد.
  4. قند خون را با کاهش جذب کربوهیدرات ها کنترل می کند.
  5. خطر ابتلا به برخی بیماری ها از جمله بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

همه این موارد می توانند فیبر را به بخش قدرتمندی از رژیم غذایی شما تبدیل کند.

فیبر چیست؟

فیبر بخشی از مواد غذایی گیاهی است که بدن شما قادر به هضم آن نمی باشد. دو نوع فیبر وجود دارد که برای بدن شما منافع متفاوتی را دارند.

  1. فیبر محلول، در آب حل می شود و به یک ماده ژل مانند تبدیل می شود که می تواند هضم و جذب کربوهیدرات ها را کاهش دهد.
  2. فیبر نامحلول، در آب حل نمی شود. اما به حرکت مواد غذایی از طریق دستگاه گوارش کمک می کند و به حجم آن می افزاید و به نظم آن نیز کمک می کند.

آیا به دنبال فیبر هستید ؟ اجازه دهید جستجوی شما را ساده کنیم.

مقداری از نان و پاستا به دلیل افزودن ملاس و یا رنگ های غذایی قهوه ای شده اند. مقداری از نان سفید با دانه های کامل از نوع خاصی از نژاد آرد ساخته شده است، به طوری که زیاد طعم یا مزه فیبر را نمی دهند، بعضی از غلات و حبوبات با نام “گندم” به کوچکی 6/0 گرم فیبر در هر وعده می باشند، در حالی که این مقدار در جعبه دیگری در قفسه همان بسته پنج برابر است. در اینجا شما چگونه انتخاب فیبر را به طور هوشمندانه انجام می دهید. شما می توانید فیبر را به چیزهایی که دوست دارید، اضافه کنید. انجام این کار با پودر سبک کم کالری 1 گرمی فیبر مناسب و آسان است. شما با استفاده از پودر سبک ماردین حاوی یک گرم فیبر محلول در هر بسته از همان شیرینی لذت می برید .

پودر سبک ماردین، فیبر 1 گرمی بسته های بزرگ برای شیرین سازی نوشیدنی ها فوق العاده است و بر روی حبوبات، میوه های تازه و غیره پاشیده می شوند. هر بسته از شیرین کننده معادل دو قاشق چای خوری شکر شیرینی دارد. مواظب اضافه کردن فیبر باشید! یک گرم از فیبر در هر بسته به سرعت افزوده می شود دو بسته از آن را در قهوه دلخواه صبحانه خود تصور کنید و یکی از آنها را بر روی دانه های کامل حبوبات که معادل بیش از 3 گرم فیبر در صبحانه است، بپاشید!

پی بردن به تاثیر شگفت آور فیبر

بیشتر غذاهای حاوی فیبر، شامل هر دو نوع فیبر محلول و نامحلول در مقادیر مختلف می باشند. تنوع در رژیم غذایی به شما کمک می کند که هر دو نوع فیبر را پوشش دهید.