کانون سلامتی کانون سلامتی


حمام آرامش بخش از بین برنده نگرانی ها

حمام آرامش بخش از بین برنده نگرانی ها

خلاصه مطلب: برای کسی که در طول روز و یا پایان یک هفته کاری احساس خستگی می کند یک حمام آرامش بخش، ساده ترین راه برای از بین بردن استرس و رهایی از مشکلات زندگی است. اهمیت حمام کردن برای رومیان باستان به دلیل داشتن فواید بسیار آن برای ذهن و بدن امری آشکار بود. افزایش میزان...



برای کسی که در طول روز و یا پایان یک هفته کاری احساس خستگی می کند یک حمام آرامش بخش، ساده ترین راه برای از بین بردن استرس و رهایی از مشکلات زندگی است. اهمیت حمام کردن برای رومیان باستان به دلیل داشتن فواید بسیار آن برای ذهن و بدن امری آشکار بود.

افزایش میزان استرس و نگرانی که همه روزه با آن مواجه ایم، منجر به تنش های عضلانی، سردرد و گرفتگی گردن می شود، اما گذراندن زمان در وان حمام با آب گرم در هر شب ممکن است شما را از شر آن ها بدون نیاز به خوردن مسکن و یا زود خوابیدن در هنگام شب خلاص کند. Natural Health دراین باره می گوید آب گرم منجر به منبسط شدن رگ های خونی و افزایش گردش خون می شود و استراحت و باز شدن ماهیچه ها را آسان تر می کند.

علاوه بر این، درجه حرارت آب به کاهش فشار خون در همان زمان کمک می کند و باعث می شود که شما به هنگام خیس شدن احساس آرامش کنید و همچنین با هر گونه عفونت نیز مبارزه می کند. بر اساس National Sleep Foundation، دوش گرفتن با آب گرم به مدت 15 دقیقه قبل از خواب نیز به راحت تر خوابیدن شما کمک می کند، به هنگام این افزایش و کاهش ثابت دمای بدن، مواد شیمیایی آزاد می شود که باعث آرامش فکری می گردد. با این حال، وسوسه نشوید که آب وان خود را بیشتر از 3803 درجه سانتیگراد (101 درجه فارنهایت) گرم کنید ، زیرا باعث احساس سرگیجه و تپش قلب در شما می شود که به هیچ وجه تاثیر مطلوبی ندارد.

بهتر است که دما را کمی پایین تر از این درجه حرارت نگه دارید و برای رسیدن به نتایج مطلوب به مدت 15 تا 20 دقیقه در آن باقی بمانید. برای افزایش سلامتی بیشتر خود، چرا از مقداری روغن آروماتراپی برای حمام خود استفاده نمی کنید؟ افزودن این روغن تنش را از بین می برد و نیز باعث می شود که در بدن و عضلاتتان بیش از قبل احساس راحتی کنید . Mousley Sue، رئیس فدراسیون بین المللی Aromatherapists، استفاده از اسطوخودوس، بابونه یا گل یاس را برای استراحت و به ویژه برای خوابیدن مفید توصیه می کند. استفاده از مجموعه محصولات آماده حاوی روغن آروماتراپی برای زمانی که تحت فشار هستید و نیز جهت تندرستی شما ترکیب خوبی محسوب می شوند.

در نهایت، آرامش فکری حاصل از حمام با آب سرد را کوچک نشمارید. هر چند که ممکن است برای زمان استراحت شما چندان دلچسب نباشد، اما دوش گرفتن به هنگام صبح آرامش فکری شما را در طول روز افزایش می دهد و همچنین به بیدارشدن پوست تان کمک می کند. دوش خود را برای حمام کردن تعویض کنید و ببینید که چگونه دوش گرفتن یا حمام کردن در حفظ سلامتی تان موثر است.