کانون سلامتی کانون سلامتی


در دنیای سالم‌تر قدم بردار!

در دنیای سالم‌تر قدم بردار!

خلاصه مطلب: شاید بسیاری از افراد که سال ‌هاست از چاقی رنج کشیده و بارها با امتحان رژیم های لاغری مختلف، به هیچ نتیجه نرسیده اند و در نهایت، پس از سال‌ها تلاش به حد تنفر از انواع رژیم رسیده باشند. اگر شما هم جز این سری از افراد هستید، حتما بدنبال راهی متفاوت برای لاغری می...



شاید بسیاری از افراد که سال ‌هاست از چاقی رنج کشیده و بارها با امتحان رژیم های لاغری مختلف، به هیچ نتیجه نرسیده اند و در نهایت، پس از سال‌ها تلاش به حد تنفر از انواع رژیم رسیده باشند. اگر شما هم جز این سری از افراد هستید، حتما بدنبال راهی متفاوت برای لاغری می گردید…

نگران نباشید!  لازم نیست فکر خود را درگیر کنید، اینکه وزن شما تا هفته بعد و یا 2 ماه بعد چقد خواهد شد، مهم نیست. سعی کنید آینده‌نگر باشید. با یک برنامه‌ریزی بلندمدت برای کاهش وزن خود، سعی کنید بیشتر به “سالم خوردن” فکر کنید نه کم خوردن!

این را بدانید، تلاش شما برای رسیدن زود هنگام به یک وزن ایده‌آل، شما را خیلی زود از ادامه رژیم، منصرف و ناامید خواهد کرد. اگر در اوایل رژیم خود، فقط با 10 درصد میزان کاهش وزن دلخواه خود روبرو شدید (برای مثال هدف شما کاهش 10 کیلوگرم در طول 6 ماه است و شما در ماه اول، موفق به کاهش حدود 1 کیلوگرم بوده اید) باید به شما تبریک بگوییم! چون ادامه راه برای‌ تان بسیار هموارتر خواهد بود. در این زمان با انتخاب لباس‌هایی که تا ماه آینده می توانید بپوشید، انگیزه خود را بالا برده تا به سایز دلخواه تان برسید.

همیشه به یاد داشته باشید که با انتخاب “مواد غذایی سالم“، به جای رژیم گرفتن، می‌توانید از خوردن مواد غذایی سالم‌تر لذت ببرید و از امروز با این روش، موفق به کاهش وزن به صورت آهسته و پیوسته شوید. البته این روش به درمان گیاهی بیماری‌ها برمی‌گردد و حتی با دانستن و همراه داشتن لیست کالری مواد غذایی، جز اضطراب و دلهره از چاقی، کاری از پیش نخواهید برد. بهتر است از این پس کالری شماری را به فراموشی بسپارید. اینکه شما دائم نگران میزان کالری دریافتی بدن تان باشید، مشکلی از شما حل نخواهد کرد. در ضمن نگرانی به خاطر افزایش وزن تان موجب ایجاد حس شکست و ناامیدی در شما خواهد شد که در نتیجه بیشتر و بیشتر چاق می‌شوید، بنابراین به جای نگرانی از چاقی، تلاش کنید تا به کاهش وزن خود نزدیک شوید.

همچنین با رفتن بر روی ترازو شما لاغرتر نمی‌شوید، فقط استرس و دلهره شما بیشتر می‌شود. نگذارید ترازو برای تان کابوس شود! پس بجای اینکه روزی چندبار در روز، خودتان را وزن کنید، سعی کنید فعلا برای مدتی ترازو را کنار بگذارید و یک برنامه سالم غذایی که باعث ایجاد حس مثبتی در شما می‌شود را امتحان کنید.

از امروز سعی کنید همه مواد غذایی را در برنامه غذایی خود بگنجانید، اما مواد غذایی سالم؛ برای مثال:

  • از نان و غلات سبوسدار مثل نان سنگک و جو استفاده کنید
  • هر روز حداقل در 5 نوبت (هر زمانی که احساس گرسنگی کردید) از میوه و سبریجات مورد علاقه تان مصرف کنید
  • از ماست، شیر و لبنیات کم چرب غافل نشوید
  • در برنامه غذایی خود، حتما مرغ بدون پوست، ماهی و گوشت آبپز، به صورت کبابی یا گریل شده و پروتئین‌های دیگر مثل تخم مرغ و سویا استفاده کنید
  • پروتئین های گیاهی مثل حبوبات و لوبیا و … را فراموش نکنید
  • به جای روغن های نباتی و مارگارین از روغن ماهی و زیتون استفاده کنید
  • روزانه 8 لیوان آب میل کنید و از خوردن آبمیوه های تجاری اجتباب کنید

البته اشکالی هم ندارد در بعضی مواقع، مقدار کمی از تنقلات، شیرینی و کیک مصرف کنید، اما حداقل یکبار در هفته این اشتباه را انجام دهید؛ چراکه این مواد با چربی ترانس و مضر و کالری بالا، باعث چاقی بی رویه شما خواهد شد. پیشنهاد ما این است که تا می‌توانید با کمی خلاقیت، کیک ها و شیرینی های خانگی را با از مواد غذایی سالم و شکرهای کم کالری تهیه کنید و حتی شاید دوست داشته باشید این کیک تولد سالم و شیرین شده با شکر کم کالری را به دوستان و عزیزان‌ تان به عنوان هدیه تقدیم کنید.

محصولات مرتبط :