کانون سلامتی کانون سلامتی


راه حل هایی برای سلامت بهتر

راه حل هایی برای سلامت بهتر

خلاصه مطلب: راه حل ها می توانند در هر زمان از سال انجام بگیرد، اما سال نو زمان مناسبی برای ایجاد تغییرات و بهبود بخشیدن به شیوه زندگی مان می باشد. پیگیری راه حل ها و تعیین اهداف می تواند گامی موثر در بهبود بخشیدن به سلامتی افراد دیابتی یا بدون دیابت می باشد. راه حل های...



راه حل ها می توانند در هر زمان از سال انجام بگیرد، اما سال نو زمان مناسبی برای ایجاد تغییرات و بهبود بخشیدن به شیوه زندگی مان می باشد. پیگیری راه حل ها و تعیین اهداف می تواند گامی موثر در بهبود بخشیدن به سلامتی افراد دیابتی یا بدون دیابت می باشد. راه حل های اساسی تعیین هدف برای مدیریت دیابت شامل خوردن سالم تر، فعالیت فیزیکی بیشتر و شرکت کردن در برنامه های سالم دیگر به منظور بهبود بخشیدن به تنظیم قند خون می باشد. همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید به (مرکز دیابت) مراجعه نمایید. فرقی ندارد که چه روشی برای تنظیم قند خون تان پیش گرفته اید، دستور العمل های زیر می توانید آن ها را عملی کند.

10 واقع بین و خاص باشید. اهداف خاص برای تعریف، اندازه گیری و دستیابی، نسبت به اهداف عمومی آسان تر می باشد. مثلا “فعال تر باشید” کلی می باشد، اما ( 6 روز در هفته به مدت ساعت پیاده روی کنید) یا این اینکه در باشگاه ورزشی عضو شوید و هفته ای 3 روز تمرین کنید، اهدافی کلی و مشخص تری می باشد. همچنین هدفی را انتخاب کنید که توانایی انجام آن را داشته باشید.

20 شروع ساده و تغییزات جزئی برای انجام رساندن آسان تر می باشد و می تواند عموما تغییر ییشتری در دستیابی به شیوه زندگی سالم تر ایجاد کند. مثلا هنگام نهار به جای نوشابه از آب یا دوغ با چربی 2% استفاده نماید، یا اضافه کردن 15 دقیقه پیاده روی بعد از نهارتان، گام هایی کوچکی برای رسیدن به هدفی درست می باشد.

30 روی جدول زمانی هدفهای تان را درج کنید. اهداف قابل اندازه گیری به شما اجازه سنجش پیشرفتی را می دهد که شما را برای ادامه دادن در این امر تشویق خواهد کرد. یک چارچوب زمانی برای فرد حس فوریت و مسئولیت پذیری ایجاد خواهد کرد. مثلا، اگر شما خوردن ماهی بیشتری را به عنوان یکی از روش ها انتخاب کنید ممکن است هفته ای یک دفعه برای نهار ساندویچ سالاد سالمون را مصرف نمایید.

40 از دیگران کمک بخواهید. خانواده، دوستان و همکارتان را با هدفهای تان هماهنگ کنید تا کمک آن ها به وقوع بپیوندد. مثلا بعد از نهار دسته جمعی به پیاده روی بروید به صورت منظم ،برای صرف قهوه با دوستتان بیرون بروید و قدم بزنید و یا اینکه هنگام شام سبزیجات بیشتری به بشقاب همه اضافه نمایید. متخصصان سلامت مانند پزشک تغذیه و مربی های شخصی به منظور رسیدن به هدفهای تان می توانند مفید باشند.

50 موفقیت هایتان را جشن بگیرید. تغییر، شیوه زندگی کار ساده ای نمی باشد، پس زمانیکه به هدفهای تان رسیدید به خودتان پاداش دهید. مثلا ،کتابی جدید یا کفش ورزشی بخرید و یا هر چیزی که توجه شما را به خود جلب کرده است.

60 زمانی را برای راحتی و خوش گذرانی در نظر بگیرید. داشتن شیوه زندگی سالم به شما اجازه می دهد گاهی اوقات به خود با کیکی شکلاتی به خودتان استراحت دهید. برای طبقه بندی اهداف تان واقع بین باشید و اگر زمانی موفق نشدید، نا امید نگردید، بلکه برای جبران آن می توانید برنامه ریزی بهتری داشته باشید.