کانون سلامتی کانون سلامتی


روش های سوزاندن حداقل ۵۰۰ کالری در یک روز

روش های سوزاندن حداقل ۵۰۰ کالری در یک روز

خلاصه مطلب: سوزاندن کالری با استفاده از رژیم غذایی صحیح جزو روش های اساسی کاهش وزن همیشه مطرح است. در اینجا می خواهیم با استفاده از این روش نتیجه ای مطلوب حاصل کنیم. با انجام روشهای زیر شما قادر خواهید بود بصورت هفتگی ۱ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید. روش اول) افزایش جنب و جوش با راه...



سوزاندن کالری با استفاده از رژیم غذایی صحیح جزو روش های اساسی کاهش وزن همیشه مطرح است. در اینجا می خواهیم با استفاده از این روش نتیجه ای مطلوب حاصل کنیم. با انجام روشهای زیر شما قادر خواهید بود بصورت هفتگی ۱ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید.

روش اول) افزایش جنب و جوش با راه رفتن
اگر کمی به دوستان باریک اندام خود دقت کنید، متوجه می شوید که آنها بخاطر جنب و جوش های بیشتر و قدم زدن های متوالی روزانه ۳۵۰ کالری می سوزانند. حتی به مدت چند روز هم که شده این روش را امتحان کنید. با قدم زدن در منزل به هنگام انجام دادن کارهایتان. مثلا زمانی که با تلفن صحبت می کنید یا در حال گوش کردن موسیقی هستید ثابت ننشینید، مدام راه بروید و یا تحرک داشته باشید.

روش دوم) آجیل ممنوع
بجای اینکه کاسه پر از آجیل جلوی خودتان بگذارید و حین مطالعه یا تماشای تلویزیون شروع به میل کنید، از خوردن آن بپرهیزید. حدودا 1 مشت آجیل بو داده دارای ۱۷۵ کالری، و ۳ مشت آن چیزی حدود ۵۲۵ کالری به شما هدیه میکند. پسته هر مشت ۸۰ کالری دارد. پیشنهاد ما این است که اصلا آجیل در دسترس نباشد تا بتوان از جمع شدن ۵۰۰ کالری در بدن جلوگیری کرد.

روش سوم) محدود کردن مقدار سالاد
یک ظرف سالاد بزرگ ممکن است به نظر برای سلامتی مناسب باشد، اما مواد روی آن ممکن است حتی بیشتر از یک تکه لازانیا یا یک تکه پنیر چرب یا آجیل کالری داشته باشد. با ریختن مواد پرکالری مانند ذرت بر روی سالادتان ممکن است باعث افزایش بیشتر از ۵۰۰ کالری شوید ، اما با استفاده از فلفل بو داده، پیاز کبابی، قارچ یا آب گوجه فرنگی به عنوان سس روی آن در واقع کالری بیشتری از دست بدهید.

روش چهارم) بشقاب کوچک
غذای خود را بشقاب کوچکتر میل کنید. محققان میگویند برای سوزاندن کالری بیشتر باید سعی کنید که برای خوردن غذا از ظرف های کوچک استفاده کنید. بهتر است بشقاب بزرگ غذای خود را با یک بشقاب کوچکتر جایگزین کنید. و به این ترتیب با کمتر خوردن و صرفه جویی کردن خواهید توانست تا ۵۰۰ کالری در روز از دست بدهید.

روش پنجم) انواع دسرها ممنوع
دسرهایی مثل قهوه منجر به دریافت ۶۷۰ کالری خواهند شد. و یا خوردن خامه، شیر پرچرب، وانواع شربت ها باعث افزایش مقدار کالری خواهد شد. اما زمانی که برای خوردن دسر وسوسه شدید، سعی کنید به جای آنها از سبزیجات بخارپز شده استفاده کنید تا فقط مقدار ۳۰ کالری ذخیره کنید.

روش ششم) چیپس قدغن
یک بسته بزرگ چیبس چیزی حدود ۱۲۶۰ کالری دارد. مقدار کالری که در چیپس ذخیره شده بسیار بالاست. به جرات می توان گفت خوردن چیبس به عنوان یک میان وعده باعث ذخیره شدن کالری زیادی در بدن خواهد شد که با نخوردن آن می توانید از جمع شدن حدودا ۱۱۲۰ کالری در بدن جلوگیری کنید.

روش هفتم) تغییر در نحوه سرو غذا
در بسیاری از خانواده ها سبک غذا خوردن به این صورت است که غذا را در دیس بزرگی می ریزند و آن را روی میز می گذارند و هر کسی ممکن است بارها غذا بکشد. برای جلوگیری از این کار بهتر است غذای هر کسی از قبل و در آشپزخانه در بشقاب ریخته شود و بعد به میز غذا یا سفره آورده شود. با این کار کالری کمتری را ذخیره خواهید کرد.

روش هشتم) تغییر نحوه مصرف نوشیدنی ها
شربت ها، آب میوه های شیرین، و خامه روی دسر میتوانند باعث جمع شدن ۵۰۰ کالری در بدن شوند. مصرف نوشیدنی های رژیمی، آب های مقوی و نیرو بخش و خوردن مرکبات کمک خواهد کرد تا از ذخیره شدن بخشی از کالری مذکور جلوگیری شود.

روش نهم) پاستا ممنوع نیست، اما کمتر!
با توجه به تحقیقات دانشگاه نیویورک خوردن یک کاسه ماکارونی فقط ۲۲۰ کالری دارد. اما به عنوان یک شام کامل و معمولی در رستورانها می تواند تا ۵ برابر کالری بیشتری را نسبت به یک کاسه در بدن ذحیره کند. حتی اگر شما عادت به خوردن دو کاسه ماکارونی هم دارید باز هم خوب است، چرا که باز هم توانسته اید از ذخیره شدن چیزی در حدود ۶۱۶ کالری در بدن جلوگیری کنید.

روش دهم) کاهش مهمانی های شام
غذا خوردن با هفت نفر (یا بیشتر) مهمان میتواند شما را وادار به خوردن مواد غذایی بیشتری کند و ممکن است تا حدودا ۲ برابر به افزایش کالری منجرشود.به این ترتیب بهتر است برای شام کمتر مهمانی دهید و یا به مهمانی بروید.

روش یازدهم) بشقاب خود را پر نکنید
جیمز هیل، دکتر و نویسنده رژیم غذایی می گوید: در هر وعده غذا در حدود ۲۵ درصد کمتر از اندازه بشقاب در آن غذا بکشید تا با خوردن غذای کمتر کالری کمتری را هم در بدن ذخیره کنید. و هر آنچه که از غذا باقی مانده است را برای نهار روز بعد در نظر بگیرید. به این ترتیب اگر شما به طور معمول حدود ۲۰۰۰ کالری در هر روز در بدن خود ذخیره میکردید با این روش می توانید از ذخیره شدن ۵۰۰ کالری آن جلوگیری کنید.

روش دوازهم) شیرینی بخورید اما بیشتر قبل خواب!
در رستوران ها و کافی شاپ ها، هنگام نگاه کردن به منو، سعی کنید دسرهای با حجم کوچک انتخاب کنید، بنابراین شما با این کار می توانید کالری کمتری ذخیره کنید. پژوهشکده علوم غدد گفته است که بهتر است برای آخرین چیزی که قرار است میل کنید و بعد از آن بخوابید از چیزهای شیرین میل کنید. خوردن یک چیز شیرین در شب باعث خواهد شد تا کالری بیشتری را تا صبح بسوزانیم!

روش سیزدهم) چربی نخورید
خوردن چربی زیاد می تواند تا ۸۰۰ کالری بهمراه داشته باشد. در عوض، سعی کنید کالری کمتری را با خوردن بلغور جو و برش هایی از موز و یک فنجان قهوه سیاه ذخیره کنید.

روش چهاردهم) سلامت مواد غذایی را کنترل کنید
تحقیقات غذایی دانشگاه کورنل و نام تجاری روی کالا کمک خواهد کرد تا از سلامت غذای مصرفی اطمینان داشته باشید و با این کار حداقل تا ۳۵ درصدکالری کمتری را در بدن ذخیره کنید. برخی نوشیدنی ها و دسرها حتی تا ۱۳۰ درصد کالری بیشتری را در بدن ذخیره میکنند. پس زمانی که شما یک غذای سالم و کامل را به عنوان یک وعده غذایی میل کنید کالری کمتری را نسبت به خوردن انواع تنقلات یا چیپس در بدن ذخیره خواهید کرد.

روش پانزدهم) روغنی که استفاده می کنیم
تا آنجایی که ممکن است برای پختن مواد غذایی کمتر از روغن استفاده کنید. منظور این است که بیشتر از غذاهای بخارپز و یا آب پز شده استفاده کنید. مطمئن باشید طعم غذاهای آب پز یا بخارپز به ذائقه شما خوش خواهد آمد. به این ترتیب شما در هر قاشق غذاخوری بدون روغن می توانید از ذخیره شدن حداقل ۱۲۴ کالری در بدن خود جلوگیری کنید. همچنین، آشپزخانه را از روغن هایی مثل روغن ریحان یا روغن پیازچه یا روغن کنجد، پر کنید که در هر قاشق آنها کالری کمتری وجود دارد.

روش شانزدهم) خواب کافی!
محققان دانشگاه شیکاگو اعلام کرده اند خواب کافی در از دست دادن کالری در بدن موثر است. افرادی که فقط حدود ۲ ساعت در طول روز می خوابند (چرت می زنند) چیزی حدود ۱۰۸۷ کالری ذخیره می کنند.

روش هفدهم) نوشابه را فراموش کنید
یک نوشیدنی سالم در حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ کالری دارد اما اگر شما آن را دو یا سه بار در طول روز مصرف کنید، شما در حال دریافت مقدار زیادی از کالری اضافی خواهید بود. می توانید عطش خود را با آب برطرف کنید و با نخوردن نوشابه از ذخیره شدن ۵۴۰ کالری در بدن جلوگیری کنید.

روش هجدهم) نحوه پر کردن معده
برای صبحانه، خوردن ۲ تخم مرغ آب پز سفارش می شود. شما احساس می کنید کاملا سیر شده اید اما در حدود ۴۱۶ کالری کمتری را نسبت به روزهای دیگر در بدن خود ذخیره کرده اید. قبل از ناهار و شام، یک فنجان سوپ بخورید تا معده ی شما کمی پر شود و با این کار می توانید حدود ۱۳۴ کالری کمتری در هر وعده غذایی ذخیره کنید و در نهایت در کل روز ۶۸۴ کالری کمتری را ذخیره کرده اید.

روش نوزدهم) به سمت و سوی پف فیل نروید.
خوردن یک پیاله پاپ کورن بزرگ ۱۰۰۰ کالری را در بدن ذخیره می کند!

روش بیستم) تمام حواس خود را به خوردن غذا بدهید
هنگام غذا خوردن تمام توجه خود را به غذا بدهید. در غیر این صورت بدون آنکه متوجه باشید غذای بیشتری خواهید خورد. اگر می توانید، غذا را با چنگال و آرام بخورید و بمحض اینکه احساس کردید سیر شده اید از خوردن غذا دست بکشید. اگر هنگام غذا خوردن به جای آنکه مدام به بشقاب خود نگاه کنید به هیکل خود نگاه کنید مطمئنا خواهید توانست روزانه از ذخیره شدن چیزی حدود ۵۰۰ کالری در بدن جلوگیری کنید.

روش بیست و یکم) نوشیدنی های بدون قند
خوردن یک فنجان چای میوه ای می تواند منجر به ذخیره شدن ۴۰۰ کالری در بدن شود. خوردن چای شیرین حتی بهتر از خوردن نوشابه هم نیست! یک بطری کوچک چای شیرین حدود ۱۸۰ کالری دارد، پس سه بطری از آن ۵۴۰ کالری خواهد داشت. به این ترتیب بهترین کار آن است که حدالامکان نوشیدنی های بدون قند میل کنید.

روش بیست و دوم) بستنی ممنوع نیست، اما به اندازه
به جای خوردن یک بستنی با اندازه همیشگی، یک بستنی کوچک تر بخورید. هم طعم بستنی را چشیده اید و هم از ذخیره شدن چیزی حدود ۵۵۰ کالری جلوگیری کرده اید!