کانون سلامتی کانون سلامتی


زندگی به کامت، با رژیم دیابت

زندگی به کامت، با رژیم دیابت

خلاصه مطلب: یکی از آرزوهای میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا، کاهش وزن و لاغری به روش های آسان، ساده و سالم است. اگر رویای اندامی متناسب را در سرتان می پرورانید و از طرفی هم تمایلی به رژیم‌های دردسرساز و یا جراحی‌های پر حاشبه را ندارید، بهتر است به دنبال راه چاره‌ای باشید، تا رویای شما به واقعیت تبدیل شود!



یکی از آرزوهای میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا، کاهش وزن و لاغری به روش های آسان، ساده و سالم است. اگر رویای اندامی متناسب را در سرتان می پرورانید و از طرفی هم تمایلی به رژیم‌های دردسرساز و یا جراحی‌های پر حاشبه را ندارید، بهتر است به دنبال راه چاره‌ای باشید، تا رویای شما به واقعیت تبدیل شود!

اگر می خواهید لاغر شوید و آماده رژیم شده اید، بهتر است با یک انتخاب درست، به جای سختی دادن به خودتان در هر وعده، محصولاتی که سرشار از مواد مغذی هستند و به “تحریک متابولیسم بدن” کمک می کنند استفاده کرده و به وزن ایده آل خود دست یابید.

در مطالعات علمی نیز ثابت شده است، چاقی و اضافه وزن، عامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی، دیابت، مشکل جریان خون و … می باشد. همچنین چاقی مفرط باعث بروز افسردگی و کاهش اعتماد به نفس و روابط اجتماعی می‌شود. خوشبختانه شما می‌توانید با استفاده از روش‌های سالم و هوشمندانه، از اضافه وزن جلوگیری کرده و با روش‌های مناسب، باعث تحریک متابولیسم بدن خود شوید. یکی از این روش‌ها، استفاده از مواد غذایی سالم و کم کاری برای کاهش وزن و سالم ماندن است که در نهایت به اندامی مناسب خواهید رسید.

 

علاوه بر این مطالعات دانشمندان دانشگاه ایلینویز شیکاگو در آمریکا نشان می‌دهد: “نقص در یک ژن در سلول‌های بتا می‌تواند توانایی بدن را در جذب قند خون از بین ببرد.” در این میان رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت، که از چالش های اصلی آن‌ها و اعضای خانواده‌شان محسوب می‌شود، قابل توجه است. بسیاری از این افراد، در ابتدا تصور می کنند که باید تمامی “منابع کربوهیدراتی” را برنامه غذایی خود حذف نمایند و به طبع دل کندن از بسیاری از غذاهای دوست داشتنی، کار بسیار دشواری است. اما با کمی خلاقیت، باز هم می توانند غذاهای خوشمزه و سالم را مصرف کنند. چراکه روش‌هایی برای تغییر دستور مواد غذایی و افزودنبرخی مواد غذایی کم کالری به رژیم غذایی می‌تواند در کنترل سطوح قند خون موثر باشد. براساس نظریه انجمن متخصصین دیابت آمریکا، “رژیم غذایی فرد دیابتی با رژیم غذایی سالم که برای عموم جامعه توصیه می‌شود، تفاوت چندانی نخواهد داشت.”

 

 

زندگی خود را زیر و رو کنید

 

اگر از نظر شما فرد مبتلا به دیابت هرگز نباید قند و شکر مصرف کنند، بهتر است در افکارتان تجدید نظر کنید. این افراد می‌توانند از مواد غذایی شیرین به اندازه مشخص مصرف نمایند. به این طریق با کاهش مصرف شکر در برنامه خود، به رژیم دیابتی متعادل خواهید رسید. فقط کافی است به جای شکر، شیرین کننده‌های کم کالری را امتحان کنید و مطمئن باشید که تاثیر باور نکردنی در طراحی وعده‌های غذایی شما خواهد داشت.

در این میان کنترل میزان قند خون و مصرف کربوهیدرات‌ها نیز، اهمیت بسیاری دارد. رژیم غذایی دیابتی، الگو تغذیه سالم می‌باشد که میزان قند خون را در تحت کنترل خود دارند. به یاد داشته باشید که انواع شیرین کننده های جایگزین (آسپارتام، ساخارین، آسه سولفام، استویا، سوکرالوز و …) فاقد کالری نیستند و هر کدام از آن‌ها تاثیر متفاوتی بر میزان قند خون دارند.

به عنوان مثال “سوکرالوز” شیرین کننده‌ای بدون کالری محسوب می‌شود که نزدیک‌ترین طعم و مزه را به شکر داشته و برای افراد دیابتی ایده آل می‌باشند. این شیرین کننده‌ به شما این امکان را می‌دهد که به طور مداوم پایبند برنامه رژیم غذایی خود باشید و در پخت انواع کیک، شیرینی، دسر، شربت، مربا و … بعنوان غذای آزاد در نظر گرفته می‌شوند. طبق نظر “روت کاوا” دکتر و رئیس تغذیه در انجمن علوم و بهداشت آمریکا، در شهر نیویورک ” این محصولات، اگر بطور مناسب در افرادی مانند بیماران دیابتی که نیاز به کنترل قند مصرفی دارند و در افرادی که دارای اضافه وزن هستند، می‌تواند مفید باشد.”

این نوع شیرین کننده، توجه افرادی که دچار اضافه وزن و یا مبتلا به دیابت شده اند را به خود جلب کرده است. برای انتخاب یک شیرین کننده مناسب، جایگزین شکر و قند، کافی است یکبار آن را امتحان کنید!

محصولات مرتبط :