کانون سلامتی کانون سلامتی


لاغری بدون رژیم را تجربه کنید

لاغری بدون رژیم را تجربه کنید

خلاصه مطلب: اگر شما هم تحمل رژیم‌های غذایی، کم خوری و گرسنگی را ندارید و هر کاری می‌کنید که لاغر شوید، اما کوچکترین تغییری نمی‌بینید، ممکن است شما هم شنیدن اسم رژیم، عصبی‌تان کند و به یاد ضعف و گرسنگی و یا استرس بیافتید. شاید بهترین راهکار این است که دست از رژیم بردارید و با توجه با...



اگر شما هم تحمل رژیم‌های غذایی، کم خوری و گرسنگی را ندارید و هر کاری می‌کنید که لاغر شوید، اما کوچکترین تغییری نمی‌بینید، ممکن است شما هم شنیدن اسم رژیم، عصبی‌تان کند و به یاد ضعف و گرسنگی و یا استرس بیافتید. شاید بهترین راهکار این است که دست از رژیم بردارید و با توجه با این راهکارها بدون هیچ رژیم غذایی خاصی به اندام متناسب خود برسید! همراه با تمرین‌ها و حرکات ورزشی، راه‌های ساده و آسانی وجود دارد که می‌توانید بدون رعایت رژیم های طاقت فرسا خورد و لاغر هم شد!

با ما همراه باشید تا با چند راه مناسب برای کاهش وزن بدون رژیم را امتحان کنید و این تجربه را با دوستانتان هم در میان بگذارید:

 

زمان غذا خوردنتان را طولانی‌تر کنید

اول از همه زمان غذا خوردن‌تان را  ۲۰ دقیقه  افزایش دهید، زمانیکه خیلی تند غذا بخورید‌ بدن شما به همون نسبت نمی‌تواند سیگنال‌های سیر شدن را سریع دریافت کند و این موضوع به پرخوری شما ختم خواهد شد.

 

یک ساعت بیشتر بخوابید

با این کار هم باعث کاهش اشتهای خود می‌شوید و هم احساس گرسنگی کمتری خواهید داشت.

 

از سبزیجات بیشتری استفاده کنید

با مصرف سبزیجات علاوه بر دریافت کالری کمتر به افزایش سوخت و ساز بدن‌تان هم کمک کنید. همچنین بهتر است برای سالادتان از آبلیمو و ماست به جای سس‌های چرب اضافه کنید.

می‌خواهید وزن کم کنید، سوپ بخورید

سعی کنید قبل از خوردن غذای اصلی، سوپ را در برنامه خود بگنجانید و تا جایی که می‌توانید معده خود را با سوپ پر کرده و به این خاطر اشتهای‌تان نسبت به غذای اصلی کم می‌شود. حتی می‌توانید از سوپ به تنهایی به عنوان وعده شام استفاده کنید. بهتر است برای پخت سوپ از سبزیجات تازه استفاده کنید. فراموش نکنید که خوردن سوپ‌های خامه‌ای به دلیل وجود چربی و کالری بالا مانع از کاهش وزنتان می‌شوید.

غلات کامل مصرف کنید

غلات کامل دارای فیبرهای مفیدی برای سلامت بدن هستند و باعث می‌شوند کمتر احساس گرسنگی کنید. متخصصین تغذیه معتقدند به جای مصرف نان سفید از سبوس ‌دار و تنقلاتی مثل بیسکویت‌های سبوس دار جو، غلات بو داده  و پاپ کورن استفاده کنید.

 

پیتزایی سالم درست کنید

بهتر است در تهیه پیتزا از سبزیجات به جای گوشت استفاده کنید. با اینکار حدود ۱۰۰ کالری را از خود دور می‌کنید. همچنین می‌توانید از پنیر کم چرب به جای پنیر پر ‌چرب استفاده کرده و پیش از اضافه کردن مواد پیتزا، روی نان پیتزا یک لایه روغن زیتون بمالید. با این کار هم از غذای خود لذت می بردید و هم از برنامه رژیم غذایی خود تبعیت می‌کنید.

 

قند و شکرهای معمولی ممنوع!

سعی کنید به جای خوردن نوشابه از شربت‌های لیمو که با شکرهای کم کالری تهیه شده‌اند استفاده کنید. جالب است بدانید که هر قوطی نوشابه دارای ۱۰ قاشق شکر است. همچنین اگر به طور کلی در طول روز میل و هوس شما به کیک و شیرینی زیاد است می‌توانید به راحتی به جای شکر معمولی از شکرهای کم کالری استفاده کرده و شیرینی دلخواهتان را تهیه کنید.

 

لیوان‌هایتان را بلند و باریک انتخاب کنید

اگر دوست دارید بدون رژیم غذایی از دست چربی‌های بدن‌تان خلاص شوید، برای نوشیدن مایعات به جای لیوان‌های کوتاه و پهن از لیوان‌های بلند و باریک استفاده کنید. با این روش حدود ۳۰ درصد از هر نوشیدنی را کم‌تر میل می‌کنید.

 

چای‌تان را سبز بنوشید

یکی از روش‌های موثر برای کاهش وزن نوشیدن چای سبز است. تحقیقات نشان می‌دهد چای سبز به خاطر وجود کاتچین‌ها، سرعت موتور سوخت کالری‌ها در بدن را به طور موقت افزایش می‌دهد.

 

با یوگا احساس سیری کنید!

افرادی که یوگا تمرین می‌کنند تمایل زیادی به لاغر بودن و لاغر ماندن دارند. محققین دریافته‌اند حس آرامش به هر فردی کمک می‌کند تا حس سیری را از طریق بدنش دریافت کند.

 

قبل از خواب غذا نخورید

در زمان خواب سوخت ‌و ساز پایین می‌آید. اگر بگذارید قبل از خواب‌تان شام بخورید، کالری بدن شما آهسته ‌تر سوزانده شده و احتمال دارد به صورت چربی در بدن‌تان ذخیره ‌شود.

 

آدامس بجوید تا پرخوری نکنید

هنگامیکه هوس خوردن یک میان وعده هیجان انگیز را دارید، می‌توانید با جویدن آدامس، می‌توانید خودتان را از خوردن مواد پر کالری نجات دهید.

 

بشقابی کوچک انتخاب کنید

شما با کوچک کردن سایز بشقاب‌تان باعث کاهش میزان کالری دریافتی‌تان شده و به راحتی تا ۱۰ درصد وزن‌تان را از دست خواهید داد. پیشنهاد می‌کنیم به جای استفاده از یک بشقاب غذاخوری، از یک بشقاب سو‌پ ‌خوری یا میوه ‌خوری استفاده کرده و تا مرز سیری نوش جان کنید.