کانون سلامتی کانون سلامتی


چالش شنبه‌ها برای کاهش وزن!

چالش شنبه‌ها برای کاهش وزن!

خلاصه مطلب: این روزها خیلی‌ها از رفتن بر روی ترازو وحشت دارند! متاسفانه اطراف ما پر از افرادی است که با فکر بهبود سلامت جسمی، روزهای خود را سپری می‌کنند، اما در آخر ماه دچار مشکلات افزایش وزن و چاقی می‌شوند. شاید شما هم در حال حاضر به این حال و روز افتاده باشید! احتمالا بارها از افراد...



این روزها خیلی‌ها از رفتن بر روی ترازو وحشت دارند! متاسفانه اطراف ما پر از افرادی است که با فکر بهبود سلامت جسمی، روزهای خود را سپری می‌کنند، اما در آخر ماه دچار مشکلات افزایش وزن و چاقی می‌شوند. شاید شما هم در حال حاضر به این حال و روز افتاده باشید!

احتمالا بارها از افراد چاق شنیده‌اید که می‌گویند “تو که استعداد چاقی نداری، بدونی من چی می‌کشم …”؛ این افراد معمولا بیشتر اوقات برای کاهش وزن و تناسب اندام، منتظر رسیدن شنبه هستند! یا در این روزها به امید ورزش و رژیم غذایی بعد از شروع ماه دیگر!

 

بله، خیال‌تان راحت، بهتر است بدانید که این تصمیم را هم خیلی زود از یاد خواهند برد! یکی از دلایلی که به این افراد به اصطلاح می‌گویند “استعداد چاقی” دارند، این است که آن‌ها در اصل با ریزه خواری و گاهاً اشتهای کاذب، با تنش‌های عصبی و فشارهای کاری روزانه خود مقابله می‌کنند و همین موضوع باعث چاقی مفرط آن‌ها شده است.

 

زندگی شادتر با اندامی مناسب‌تر

برای کاهش وزن و بازگشت به وزن متناسب خود، روش‌‌های متفاوتی ‌سر راه شما قرار دارد. تقریبا بیشتر افراد با انتخاب ساده‌‌ترین روش لاغری (که معمولا اشتباه‌ترین راه ممکن است!) در مسیر اشتباه قدم بر می‌دارند. برای مثال زمانیکه فردی برای رسیدن به اندام ایده آل دست به هر کاری زده؛ از کم خوردن گرفته تا حذف وعده اصلی غذایی مثل صبحانه و حتی حذف شام. در این وضعیت با مصرف یک ناهار حسابی، حجم زیادی از کالری را وارد بدن خود می‌کند که این برنامه غذایی می‌تواند تاثیرات منفی بر فیزیولوژی جذب و هضم غذا داشته و تمام الگوی غذایی فرد را مختل می‌کند.

 

بنابراین یک رژیم غذایی صحیح و اصولی، شاید نتواند به ناگهان وزن شما را کم کند و بدن به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشد؛ اما مطمئن خواهید شد که شما اصولی پیش می‌روید و مشکلی برای سلامتی‌تان پیش نخواهد آمد.

پیشنهاد می‌کنیم همین حالا با یک روش ساده، بدون تغییر ذائقه خود، الگوی غذایی مناسبی را امتحان کنید. فقط کافیست شکر را با شیرین کننده‌‌های کم کالری جایگزین کنید و کاهش وزن تدریجی را به تدریج تجربه کنید.

 

شیرین لاغر شوید!

شاید شما متوجه این موضوع شده باشید که بعضی اوقات با دیدن دسرها و کیک‌های شیرین، با افت قند خون مواجه می‌شوید و بدن شما واکنشی که نشان می‌دهد که نشانه‌ی  ضعف و گرسنگی در شماست، تا جایی که فکر می‌کنید همین الان از حال خواهید رفت! اما بهتر است بدانید که یک رژیم غذایی با استفاده از شیرین کننده کم کالری، نسبت به یک رژیم کم چرب و بدون شکر، گرسنگی کمتری در شما ایجاد خواهد کرد و حتی به حس ولع شما نسبت به مواد غذایی شیرین را برطرف می‌کند.کنید…