کانون سلامتی کانون سلامتی


کم کردن میل به خوردن شیرینی

کم کردن میل به خوردن شیرینی

خلاصه مطلب:  راهبردهایی جهت برطرف کردن میل زیاد به خوردن شیرینی درطول تعطیلات از شروع مراسم شکرگزاری تا تحویل سال نو، ما مناسبت های بسیاری داریم که با خانواده، دوستانبا مواد غذایی جشن می گیریم. برای بیماران دیابتی غذاهای رنگارنگ و بسیار خوشمزه ای وجود دارند که خوردن این غذاها ممکن است باعث ایجاد احساس نگرانی در روند...



 راهبردهایی جهت برطرف کردن میل زیاد به خوردن شیرینی درطول تعطیلات

از شروع مراسم شکرگزاری تا تحویل سال نو، ما مناسبت های بسیاری داریم که با خانواده، دوستانبا مواد غذایی جشن می گیریم. برای بیماران دیابتی غذاهای رنگارنگ و بسیار خوشمزه ای وجود دارند که خوردن این غذاها ممکن است باعث ایجاد احساس نگرانی در روند سلامتی شود. دیگر نگران نباشید! با کمی برنامه ریزی شما هنوز هم می توانید از فصل فراوانی غذا به گونه ای که ارائه می شوند، لذت ببرید.

افراد مبتلا به دیابت باید قند و شکر و شیرینی را محدود کنند، اما این بدان معنا نیست که شما هرگز نمی توانید دسر بخورید. با برنامه ریزی اندکی دسر به عنوان بخشی از وعده غذایی دیابت خود می توانید ازخوردن آن لذت ببرید.

در این قسمت یک سری از راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که توسط آن ها می توانید بدون آنکه مشکلی را در کنترل میزان قند خون خود داشته باشید دسر را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

مواظب مقدار غذا خوردن تان باشید. کارشناسان معتقدند که دسر می تواند در یک رژیم غذایی دیابت مناسب باشد. اما اندازه میان وعده نیز مهم است. بیشتر دسرها حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات در وعده بسیار کمی از مواد غذایی هستند. یک دسر را با یک دوست و یا یکی از اعضای خانواده قسمت کنید و یا میان وعده کوچکتری را انتخاب کنید.

تعادل را برقرار کنید؟ به غذاهای متراکم وعده غذایی مانند سبزیجات، لوبیا، غلات سبوس‌دار، میوه، لبنیات بدون چربی، ماهی و گوشت بدون چربی توجه داشته باشید. بشقاب خود را قبل از خوردن دسر با این غذاها که مواد مغذی مورد نیاز را به بدن شما می رساند، پر کنید.

  • غذاها را جایگزین کنید. نکته خوب جایگزین کردن بخش کوچکی از دسر برای سایر کربوهیدرات ها در وعده غذایی و میان وعده هاست. به عنوان مثال از خوردن وعده شام صرف نظر کنید و به جای آن قطعه کوچکی از پای کدو را میل کنید.

دستور غذاهای سنتی را عوض کنید. به منظور کاهش شکر در دسرها، شیرین کننده های مصنوعی را جایگزین شکر کنید و یا به هنگام تهیه محصولات پخته شده از شکر کمتری استفاده کنید و یا یک دستور دسر خوشمزه را از انتخاب کنید. سایت:  kraftcanada.com/diabetes 

  • عاقلانه انتخاب کنید. گزینه های بهتری برای شما در خوردن به حد اعتدال وجود دارد که عبارتند از میوه ها، شیرینی های حاوی فیبر زیاد، ژلاتین بدون قند و یا پودینگ، دسر یخ زده یا دسر با طعم ماست و دستورهای دسر دیابت پسند. مراقب محصولات با برچسب بدون قند، بدون شکر اضافی و یا کاهش قند باشید. اینها هنوز هم ممکن است حاوی کربوهیدرات باشند.